Hej!

Idag har vi verkligen haft fantastiskt väder! Konstigt att man blir så himla mycket gladare och piggare såfort solen kikar fram!

Idag startade jag dagen med ett samtal från chefen som ville boka in mig på jobb på eftermiddagen idag och resten av veckan. Dock ringde hon upp igen och det blev bestämt att jag var ledig idag och jobbar dubbelt imorgon istället! Känns så skönt att få jobba lite!
Däremot så har jag seminarium på fredag och mästaren på att skjuta på saker har givetvis gjort just det, skjutit på att läsa de artiklar som jag ska ha läst innan fredag, så det blev till att ta tag i det idag!

När jag väl sätter mig för att plugga så slår det mig alltid hur roligt och galet intressant jag faktiskt tycker att det är! Hatar den där spärren som gör att det krävs enorm vilja bara för att få plockat fram papper och böcker eller öppna ett dokument på datorn. Man skulle nog nästan kunna kalla det fobi!? Den där ångesten som säger till mig att jag är värdelös som inte redan gjort det, som inte redan är klar som "alla andra", som är för dum för att klara det.
Och varenda gång ber jag den där ångesten med tillhörande röst vänligt att hålla käften och flytta på sig och så sätter jag igång ändå! Det blir ju bra, och jag rycker att det är roligt så varför tänker jag sådär vareviga gång det är dags att plugga?

Nåväl, jag fick pluggat några timmar idag i alla fall.. Hoppas att jag kan klämma in resten på torsdag morgon/förmiddag innan jobbet annars är det klippt, då får jag nog ge fasen i att jobba vilket inte känns bra just nu. Behöver verkligen pengarna! Men som min syster skrev häromdagen, plugget går alltid först Mimmi!! 😉💞

En utav fördelarna med att plugga är att man kan göra det nästan vart som helst! Idag blev det i bikini på balkongen! Gjorde två flugor på smällen helt enkelt och bättrade på(eller skapade!?) brännan lite! Snacka om att det var varmt och skönt!

Träning blev det ingen idag, fick prioritera plugget och imorgon ska jag ända jobba en fasligt massa timmar så jag sparar min energi tills dess.

Började kolla på en film här nu ikväll, jag och älskling och tyckte efter en ganska lång stund att den började kännas lång, eller ni vet när man känner att upplösningen inte är i närheten ens och vi tittade hur mycket som var kvar och insåg att vi bara sett 45 min av en film som är 3,5 timmar lång!! Godnatt sa vi båda i kör! Vi får se färdigt den en annan dag! Den verkar dock väldigt bra! Hittills var den topp i vilket fall!
The Physician med Stellan Skarsgård!
Så har ni några timmar att slå ihjäl en regning söndag så se den!! ☺

Nu måste jag sova så jag orkar jobba imorgon..
Godnatt och sov gott alla gullepluttar!!

Puss&Kram 💞☀

Kommentera

Publiceras ej