Hej!!
 
Nu är det sjukt länge sedan jag skrev, varför blir det alltid så? Så tänker man att man måste skriva ett inlägg, men det har hänt såmycket man vill skriva om och då känner jag att tiden inte har funnits till att skriva det där sjuukt långa inlägget som man vill skriva... Förrän nu! 
 
Så vart ska vi börja, senast jag skrev var på 3e advent. Veckan efter jobbade jag några dagar på snusen, mådde skit som vanligt av all nikotin men trivdes (också som vanligt) med mina fina kolleger!! :D
Åkte och julhandlade med fina kollegor efter jobb på fredagen och fick handlat de sista julklapparna, även om det mest blev små roliga grejer till julklappspelet som faktiskt spelades 2 gånger iår! :) 
 
På lördag kväll åkte jag alltså upp till Tjörn för att fira jul! :) 
Julen blev mysig, lite annorlunda, men mysig. Alltid härligt att komma hem till mamma och mysa! Andra kvällen jag var hemma satt vi i deras uterum och fikade, bästa rummet i huset, enligt alla! :D Där var även granen placerad iår! :) Första julen i nya huset! :) 
 
 
 
Julafton var väl ingen större höjdare då vi firade med mammas sambos familj som jag knappt träffat innan.
Alla var såklart trevliga men då jag är mycket för traditioner så blev det rätt konstigt för mig.
För det första så fick jag inte kollat på Kalle Anka, VEM tittar inte på Kalle Anka på julafton liksom!?
Sen är det detdär med alkoholen. Vi har aldrig under min uppväxt haft någon alkohol hemma, min mamma har aldrig druckit och min pappa har kanske tagit någon öl för sig själv framför tvn men när det gäller jul så har det inte funnits med i bilden. Jag har dessutom mycket dåliga erfarenheter av alkohol från min uppväxt och jag tycker inte att familjesammankomster skall präglas av att det måste drickas en så himla massor.
JAG tycker det är fel.
Missförstå mig inte, jag är absolut inte nykterist och jag är inte emot att dricka alkohol, tvärt om, men jul, eller familjemiddagar eller födelsedagskalas för familj och släkt, där tycker jag att fokus ska ligga på familjen och på att umgås och jag har erfarenheten av att det alltid är någon som dricker för mycket och ballar ur om det serveras för mycket alkohol. En öl eller två till maten eller ett glas vin är väl helt okej men de mängderna och det sättet som det dracks på jul TYCKER JAG inte känns varken roligt eller sunt.
Men som sagt, det är vad jag tycker och känner, jag vill ha VITA jular.. Julen är till för barnen och umgänge, inte för superi!! 
Alltså, jag tycker såhär, man får lov att tycka olika, men jag personligen vill inte fira jul med de mängderna alkohol. Det kan mycket väl hända att jag är skadad av min uppväxt och att det är därför jag tycker såhär men faktum kvarstår. Jag tycker inte om större mängder alkohol i sammanhang där det finns barn med.
Därför vill inte jag fira jul där det finns alkohol framöver, och det är MITT val.
 
 
 
På juldagen så kom min syster och hennes man och son, och mammas sambos barn hem till mamma för ett andra julfirande! Det var betydligt mysigare! Kvalitetstid med mina älsklingar! :D Alla blev nöjda över sina presenter och det blev INTE julmat denna gång, vilket var tur.. :P 
 
Senare på kvällen bestämde jag mig faktiskt för att för första gången i mitt liv gå på hemvändarfesten på Stenungsbaden som är "the place to be" på juldagen.. ;) Jag är såååå himla glad att jag gick! Jag hade så himla roligt! Jag träffade människor som jag inte träffat sedan högstadiet och de flesta var sjukt trevliga! :D Vad som var ännu lite roligare var att jag gick dit med min fina vän Caroline! Så himla roligt att umgås med henne och även om vi ses så galet sällan så känns det aldrig konstigt mellan oss! En vän som jag önskar att jag kunde umgås med oftare!
 
På annandagen var det dags för att fira jul hos vår pappa. Där blev det julmat och mys och en allmänt härlig stämning! Fick även väldigt fina julklappar av min goa lillebror och av pappsen och hans fru såklart! :) 
 
Dagen efter åkte jag en sväng ut till Åstol och myste med mosters lilla gullepojk och hans mor och far! :) Känns aldrig som att jag kan få nog tid med denna lilla människa! Helt galet hur mycket kärlek man kan känna till en så liten kille! :D Undrar bara hur man kommer känna för sina egna barn! Galet! 
 
 
 
På söndagen innan nyår var jag på kalas hos fina Caroline som fyllde 25år! Jätte trevligt att träffa hennes familj! Längesedan man såg alla så dte var väldigt trevligt med god mat( speciellt gott bröd som Carro så händigt slängde ihop någon timma innan kalaset.. ;) ) och min absoluta favorittårta! Marrängtårta med lemon curd!! Jackpott för mig skulle man kunna säga!! :D 
Senare på kvällen tog jag mitt pick och pack och åkte tillbaka till Helsingborg! 
 
Väl hemma var jag ensam i två dagar och fick inte sällskap förrän på eftermiddagen på nyårsafton då jag fick bjuda på middag, inget fancy direkt men alla blev mätta i alla fall! Fick trolla lite med maten som vanligt då middagsgästerna gick från 2 till 7 pers.. ;) Men det är bara härligt! :D Älskar att människor känner sig hemma hos mig! :D Efter mat och lite dryck åkte vi bort till ett par kompisar och satt där och hade trevligt! Spelade bland annat "Med andra ord" vilket är mitt absoluta favorit spel! Så sjukt roligt!! :D 
Vi var väl hemma igen vid 3 snåret så det blev inte alls så sent som nyår brukar bli men det var MYCKET trevligt!! :D
 
 
 
Nu har det gått två veckor sedan dess och jag skulle nog vilja påstå att jag nästan gått i ide/hamnat i koma igen.. Har jobbat lite och pluggat lite men det har för det mesta varit väldigt slött.
Något jag tagit tag i den senaste veckan är träningen!!
ÄLSKAR känslan när man har träningsvärk i hela kroppen och knappt kan röra sig! 
Nu är det dags att ta tag i det på riktigt, jag har en bild av hur jag vill att min kropp ska se ut, jag vet hur jag skall åstadkomma det och jag har inga ursäkter kvar. Kan jag vara så envis och bita mig fast i något och åstadkomma det jag vill!? Upp till bevis! :D Till sommaren SKA jag vara fit!! :D
 
Puss&Kram på er alla gullungar! <3
 
 

Kommentera

Publiceras ej