Hej på dig! 
 
Nu sitter jag här igen, klarvaken klockan halv två på natten. Hur kommer det sig att jag aldrig kan vara trött och somna vid en mer anständig tidpunkt? Jag är alltid så avundsjuk på alla människor som är sådär oförskämt morgonpigga, som ställer klockan på 05.00 bara för att hinna med en morgonpromenad och mysfrukost innan jobbet. Jag önskar så att jag kunde vara sån. 
Men det kan jag inte.
Om jag någon gång försökt gå upp tidigare för att ha en "långsam uppvakning" så slutar det alltid med att jag får sitta med tandpetare i ögonen vid frukostbordet eller i duschen eller så somnar jag helt enkelt om i brist på annat att göra vilket allt som oftast resulterar i en sprängande huvudvärk för resten av dagen. 
Med andra ord, jag borde ge upp drömmen om att vara morgonpigg för det kommer aldrig hända.
Däremot, på kvällarna, har jag en outtömlig energi. Hur jag än försöker så finns alltid en liten reserv kvar att ta av. Spelar ingen roll om jag jobbat 10 timmar på yves och varit helt död när jag kommer hem ifrån jobbet vid 18, när klockan slår 22 så är jag piggare än vad jag varit på hela dagen.
Jag känner mig som en nattsuddande tonåring och jag gissar på att jag får vänja mig vid det. Skit.
Jag hoppas bara att jag får barn som är likadana men tyvärr spelar det ju ändå ingen roll då jobb och dagis och skola inte direkt tar hänsyn till att våra mentala klockor är ställda på lite olika sätt. ;)
Å andra sidan så brukar gymmet vara ganska tomt på kvällarna så jag behöver inte direkt stå o köa till maskiner och vikter.. ;) Alltid något! :D
 
På tal om det så har det gått trögt med träningen nu igen, har jobbat en del och då orkar jag aldrig träna efter, vill så gärna men orken finns inte. Men nu verkar det som att det lugnar sig på jobbfronten litegrann så jag får helt enkelt plocka upp mig själv där jag var och sätta igång! 
Nästa vecka kommer min kära lillebror hit, ska bli skojigt! :) Alltid roligt när familjen hälsar på! Det är inte alltid jag har tid och råd och åka upp och hälsa på hemma därför är det alltid skojigt när någon av dem bestämmer sig för att komma till mig istället!! :) 
 
Nä, nu ska jag streama något avsnitt av någon av alla hundrasjutioelva serier som jag följer innan jag läser lite och förhoppningsvis somnar! :)
Håll tummarna för at jag vaknar i anständig tid imorgon och är piggare än en överkörd grävling! ;)
 
Puss&Kram

1 kommentarer

Maria Lindberg

03 Mar 2014 20:42

Hej, din blogg är så himla intressant, tycker du borde skriva lite oftare :) dricker du proteinshake? skulle du kunna rekommendera något bra isf? Och sen skulle du inte kunna skriva ett inlägg om förhållande samt förhållande tips ;)?

Kommentera

Publiceras ej